Din själ för ett spel!

Hur många läser egentligen vad som står i det finstilta avtalet? Inte många alls visade det sig när GameStation ändrade sitt avtal och la till en punkt där det stod att kunden säljer sin själ till företaget i fråga. 7500 själar senare ändrade de tillbaka avtalet och lovade att inte kräva någon på deras själ.

Nyheten finns på IDG och på Bit-Tech.

Då är frågan om det är företagen som skriver så svåra avtal att de ändå inte går att förstå varvid kunder helt enkelt struntar i att läsa dem eller om det är kunderna som är lata. Jag tycker personligen att det borde införas riktlinjer om att avtalen skall vara så korta och tydliga att ett barn till fullo kan förstå dem.

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>